Se spune că „banii nu aduc fericirea“ sau că „banii nu pot cumpăra dragostea“. Dar oare aşa este? Nu cumva modul în care îi cheltuim are un impact direct asupra fericirii şi asupra experienţelor ce pot conduce către dragoste? Şi dacă da, contează suma cheltuită? 5 lei sunt suficienţi să‐ți aducă fericire? Dar 1 leu? Dacă ştii cum să îl cheltui, se pare că şi 1 leu îţi poate aduce fericire. Calitatea, şi în acest caz, primează asupra cantităţii: cum cheltuieşti, nu cât, este mult mai important.
Happy Money este o carte de care aveam nevoie. La şcoală, acasă, la serviciu, prin cursuri sau cărţi, suntem învăţaţi cum să facem mai mulţi bani, cum să investim sau cum să economisim. Dar, cum să cheltuim banii pentru a fi fericiţi, cine ne învaţă? În unele cazuri poate propriile experienţe. Însă, conform autorilor, se pare că ne e foarte greu să învăţăm din experienţe când vine vorba de bani.
Pe măsură ce înaintezi în vârstă şi pe scara carierei, e foarte uşor să fii tentat să cheltuieşti din ce în ce mai mult, să cumperi din ce în ce mai multe lucruri şi mai scumpe. La urma urmei, suntem într-o societate de consum şi tentaţiile sunt la tot pasul. Şi astfel se creează un cerc vicios: cu cât vrei să cumperi mai multe lucruri şi mai scumpe, cu atât vei dori sâ câştigi mai mulţi bani, să te îndatorezi chiar, pentru a cumpăra şi mai multe lucruri sau şi mai scumpe. Dacă simţi că ai intrat şi tu în acest cerc vicios, sau pentru a preveni formarea sa, Happy Money este cartea de care ai nevoie. Dacă aplici cele 5 principii foarte simple din carte, nu doar că e posibil să poți sparge sau preveni formarea acestui cerc, ci e posibil să fii și mult mai fericit şi să-i ajuți, prin demersurile tale, pe cei din jur.
Cartea merită citită de către oricine, fie că eşti angajat sau nu. Și firmele au multe lucruri de învăţat din ea cu privire la cum să investească bani în fericirea şi motivarea angajaţilor şi a clienţilor. La fel şi guvernele sau instituţiile publice – fericirea naţiunilor ar trebui să fie un topic important pe agendele lor, nu?
Sperăm că Happy Money să fie o sursă de inspiraţie pentru toţi clienţii MoneyGram, atât pentru cei care trimit bani pentru a-i ajuta pe cei dragi, cât şi pentru cei care primesc bani. Cartea va fi oferită cadou angajaţilor şi partenerilor noştri din România, dorind astfel să îi încurajăm să investească salariile şi bugetele într-un mod care să maximizeze fericirea tuturor.
Lectură plăcută şi… aveţi grijă cum cheltuiţi banii!
Andrei Dinulescu
Senior Marketing Manager, South Eastern Europe MoneyGram International