Ce te poate invata o cutie de sushi despre viitorul brandurilor?
Multi cred ca iau pranzul in fiecare zi in restaurante elegante, eu, care sunt un “guru”, vorba aceea.
Nu-i deloc adevarat, desi obisnuiam si nu regret niciuna din iesiri.
Ieri am cumparat sushi de la Pret a Manger.
Cu ani in urma, unul dintre francizorii lor a participat la un seminar pe care il tineam la Institutul de Direct Marketing, asa ca mi-ar placea sa spun ca uimitorul lor succes mi se datoreaza putin si mie.
Dar ma indoiesc. Pentru ca ceea ce mai fac bine, pe langa mancarea excelenta, este atentia pentru detaliu, adica fac o vanzare ca la carte, mai ales cu oamenii importanti.
Cine sunt acesti oameni importanti? Sunt sigur ca stiti: clientii lor. Nu potentialii clienti. Si nu orice client. Cei care tocmai au cumparat si se indreapta spre masa sau, cum a fost cazul meu, spre birou.
Pe cutie sunt cateva mesaje scrise cu negru si auriu. Unul spune de ce wasabiul pe care l-ai primit – mustarul cu ghimbir care merge cu sushi – este galben inchis si nu verde deschis ca cel folosit in multe alte cazuri la sushi. Pentru ca ei nu folosesc “un colorant numit Brilliant Blue E133. Cah!” – si ce dreptate au sa le explice clientilor acest lucru, mai ales ca multi dintre acestia sunt preocupati de sanatate. Celalalt mesaj este despre ingrediente si despre faptul ca si cutiile sunt japoneze.
Deci, iata si pontul 102: Un brand mare se construieste cand spui toate detaliile convingatoare la momentul potrivit celor mai importanti oameni.
Acum, ce-ar fi sa mergem sa cumparam o sticla de Innocent (producator britanic de bauturi din fructe), sa citim eticheta si sa ne gandim…
Cu drag,
Drayton
P.S. 1: Daca ai un prieten sau coleg de birou care ar putea fi interesat sa afle noutati direct de la mine, invita-l, te rog, pe www.draytonbird.com
P.S. 2: Daca doriti sa analizati in detaliu scrierile lui Drayton Bird o puteti face aici.