Helpful idea 97 by Drayton Bird: Nu trata clientul ca pe un ****

Un prieten al meu, Roger Millington, este unul dintre cei mai iscusiti si amuzanti copywriteri pe care ii cunosc.
Asa ca o sa va prezint helpful ideea 97 in stilul lui inimitabil: nu trata clientul ca pe un ****.
Puteti  inlocui asteriscurile cum doriti. Probabil ca tin locul cuvintelor “tampit” sau “prost”.
E pacat cand o firma, care si-a tratat cum se cuvine clientii, dintr-o data nu o mai face.
Din 1993 tot prezint in seminarii un model excelent de scrisoare de multumire primita de Denise, vechea mea asistenta, din partea companiei Viking Direct.
Insa, inainte de a pleca pe pasuni mai vrezi, mi-a aratat inca 3 scrisori care au sosit in acelasi timp, tot din partea Viking Direct. I se adresau cu termenul “Client de Valoare”.
In schimb, aceasta fraza inseamna exact opusul a ceea ce se doreste.
Adica: “chiar daca timp de 15 ani ai cumparat lucruri de la noi, nu ne deranjam sa iti trimitem o notificare in care sa ni te adresam pe nume”.
Nu folositi acest termen, orice ati face!
Un expemplu si mai relevant mi-a parvenit de la prietenul meu Jack Barclay care mi-a scris de curand. Scrisoarea, care mi-a ridicat urmatoarele intrebari, poate fi citita in original aici:
1)    De ce nu se pot invrednici sa se adreseze personal unor oameni care au irosit mii de eruro pe automobilele lor nenorocite ? P.S. 1
2)     Macar sa se intereseze ce conduc. (Nici macar nu conduc eu, ci sotia mea) – tinand cont ca ma considera un membru al familiei lor.
3)    E o chestiune de interes: cand ei mi-au scris aveam biroul la 100 de metri distanta de al lor; pana si sotia mea stia cum il cheama pe managerul lor de service si pe unii din membrii echipei.
Marele comerciant American Julius Rosenwald care a intemeiat Sears, Roebuck & Co – cel mai mare retailer din lume – spunea ca visul lui era sa poata sta in ambele parti ale tejghelei in acelasi timp.
E foarte dificil sa faci acest lucru, insa recomand urmatoarele 3 ponturi pe care le-am nascocit la un discurs tinut la American Express in New York, acum cativa ani:

  1. Respecta-ti clientul
  2. Stai aproape de el
  3. Foloseste-ti imaginatia

Cele bune,
Drayton
P.S. 1: In caz ca v-ati intrebat: nu, nu mai am nici Rolls Royce nici Bentley, ci un Saab uzat.
P.S.2: Daca ai un prieten sau coleg de birou care ar putea fi interesat sa afle noutati direct de la mine, invita-l, te rog, pe www.draytonbird.com
P.S.3: Daca doriti sa analizati in detaliu scrierile lui Drayton Bird o puteti face aici.