Helpful idea 93 by Drayton Bird: Ignorati spiritul de turma

Cred ca ati fi surprinsi sa vedeti cat de diferiti sunt clientii nostri.
Majoritatea agentiilor au tendinta sa se specializeze. Noi nu.
Unul dintre noi se ocupa de training. Altul de vin. Altul de asigurari. Altul vinde diverse produse de la bijuterii la tancuri si avioane, ca sa nu mentionez reviste. Avem oameni care se ocupa de serviciile de avocatura, iar altii de un mare lant de magazine de moda.
Deunazi, partenera mea Marta discuta despre efectul muzicii in marile magazine cu Emma, una din fetele (foarte destepte) din departamentul de marketing al lantului de magazine de moda.
Studiile de piata arata ca muzica aduce o crestere semnificativa a vanzarilor. Asa ca aproape in fiecare magazin poti auzi muzica. De Craciun devine chiar innebunitor.
Dar exista un lant de magazine in Marea Britanie unde nu se pune muzica. Si au foarte mare succes.
De fapt, ei fac si alte lucruri in mod diferit. Lantul de magazine se numeste John Lewis Partnership si nu este detinut de o companie. Fiecare angajat este partener.
Ei isi pot permite sa faca planuri pe termen mai lung pentru ca nu sunt legati de bursa de valori.
De ce nu pun muzica?
Habar nu am, dar am o vaga banuiala, care de fapt a fost confirmata de ceea ce Emma i-a spus Martei.
“Asta este singurul magazin unde NU pun muzica. E o schimbare minunata!”
Nu fiti ca toti ceilalti. Daca sunteti, de ce v-ar alege pe voi oamenii?
Ignorati-va instinctul de turma.
Tine-ti minte! Nu va doriti toti clientii, ci doar o parte din piata.
Sa privim si altfel. Daca o persoana din cinci prefera sa nu auda muzica, oare 20% din piata inseamna putin?
Cu drag,
Drayton
P.S.1: Daca ai un prieten sau coleg de birou care ar putea fi interesat sa afle noutati direct de la mine, invita-l, te rog, pe www.draytonbird.com
P.S.2: Daca doriti sa analizati in detaliu scrierile lui Drayton Bird o puteti face aici.