Noutățile și oferta Publica la Gaudeamus 2019

Începe târgul de carte Gaudeamus, ediția 2019! Săptămâna aceasta, în perioada 20 – 24 noiembrie, între orele 10 am – 8 pm, dacă sunteți în București, vă așteptăm la Romexpo, pavilionul B2, la standul 62. Prietenii noștri ne pot vizita site-ul, unde vor găsi oferta de la stand: 20% reducere la toate titlurile, inclusiv pentru noutăți.

Încă ceva: nu organizăm noi multe lasări de carte la târgurile de carte, dar sâmbătă, 23 noiembrie, facem o excepție: la ora 4 pm, vă așteptăm la lansarea cărții Dark Cockpit, alături de cei doi autori — cdt. Emil Dobrovolschi și Octavian Pantiș — și de cele trei personalități care semnează testimonialele cărții — cdt. Mircea Boștină, Mihai Covaliu și Ömer Tetik.


Alături de noutățile deja anunțate, la Gaudeamus aducem șase cărți nou-nouțe: despre cum să vorbim cu necunoscuții cu care interacționăm în condițiile în care fiecare dintre noi ne facem o opinie despre cineva doar după o simplă privire, cum să vorbim cu persoanele cu care lucrăm zi de zi pentru ca să avem o echipă de vis, două cărți-studii de caz despre organizațiile și parcursul a doi antreprenori foarte diferiți: unul sedus de succesul companiilor-unicorn, altul care a fondat una dintre cele mai cool organizații nonprofit, cartea despre psihedelice semnată de mintea curioasă a lui Michael Pollan, și o carte numai bună pentru seri cu voie bună.


DE VORBĂ CU NECUNOSCUȚI — Malcolm Gladwell
#bestsellertime
Autorul a cinci bestselleruri New York Times, Malcolm Gladwell examinează în noua sa carte interacțiunile noastre cu necunoscuții. În calitate de ghid într-un periplu prin istorie, psihologie și cazuri celebre preluate din programele de știri, celebrul autor susține că este ceva foarte greșit în instrumentele și strategiile pe care le folosim ca să-i înțelegem pe oamenii pe care nu-i cunoaștem. „În toate aceste cazuri, părțile implicate s-au bizuit pe un set de strategii de traducere a vorbelor și intențiilor fiecăreia dintre ele. Și, în fiecare caz, ceva a mers foarte anapoda. În cartea de față doresc să înțeleg acele strategii – să le analizez, să le critic, să înțeleg proveniența lor și să aflu cum să le îndreptăm.”
Gladwell este unul dintre speakerii Brand Minds 2020.

ECHIPE DE VIS — Shane Snow
#teamsuccestime
În noua sa carte, Snow ne conduce într-o aventură prin istorie, neuroștiință, psihologie și afaceri, explorând ce separă grupurile care doar se descurcă împreună de cele care fac progrese împreună, dezvăluind motivele contraintuitive pentru care se destramă atât de multe parteneriate și grupuri – și de ce unele reușesc să supraviețuiască.


SÂNGE RĂU — John Carreyrou
#badunicorn
În 2014, fondatoarea și președinta consiliului de administrație al Theranos, Elizabeth Holmes, era socotită de multă lume replica feminină a lui Steve Jobs; o fostă studentă la Stanford, al cărei „unicorn” promitea să revoluționeze industria medicală cu un aparat care urma să facă analizele de sânge mult mai rapide și mai simple. Cu susținerea unor investitori ca Larry Ellison și Tim Draper, Theranos a vândut, într-o rundă de strângere de fonduri, acțiuni care au dus valoarea companiei la peste 9 miliarde de dolari, astfel averea lui Holmes fiind estimată la 4,7 miliarde de dolari. Exista o singură problemă: tehnologia nu funcționa.

John Carreyrou descrie fascinant cea mai mare escrocherie de la Enron încoace și ne spune o poveste despre ambiție și orgoliu în mijlocul promisiunilor îndrăznețe din Silicon Valley.


SETE — Scott Harrison
#antreprenoriatsocial
La 28 de ani, Scott Harrison avea totul. Dar, după zece ani de petreceri în orașul care nu doarme niciodată, profund nefericit și falit din punct de vedere moral, s-a întrebat: „Cum ar arăta exact opusul vieții pe care o duc acum?”. Fără niciun ban și lipsit de orice experiență, Harrison a fondat charity: water în 2006. Astăzi, organizația sa a strâns peste 300 de milioane de dolari pentru a aduce apă curată unui număr de peste 8 milioane de oameni de pe tot globul.

În cartea sa, Harrison vorbește despre suișurile și coborâșurile care au făcut din charity: water una dintre cele mai de încredere și mai admirate organizații nonprofit din lume. Renumită pentru modul ei de lucru – de a redirecționa 100% din donații –, povestea îndrăzneață, brandul imaginativ și devotamentul radical față de transparență, charity: water a schimbat modul în care lucrează antreprenorii sociali, inspirând între timp milioane de oameni să se alăture misiunii sale de a aduce apă curată fiecărui om de pe planetă.


CUM SĂ-ȚI SCHIMBI MINTEA — Michael Pollan
#psihedelice
O combinație unică și elegantă de știință, carte de memorii, jurnal de călătorie, istorie și medicină, noua carte semnată de Michael Pollan este un triumf al jurnalismului participativ. Uluitoare și edificatoare, această carte este relatarea captivantă a unei călătorii spre o nouă frontieră incitantă și neașteptată în înțelegerea minții și a locului nostru în lume. Adevăratul subiect al „travelogului mental” al lui Pollan nu este doar drogul psihedelic, ci și eterna enigmă a conștiinței umane și a felului în care, într-o lume care ne oferă atât suferință, cât și bucurie, ne putem strădui să fim pe deplin prezenți și să găsim sens în viață.

O investigație sclipitoare și temerară a revoluției medicale și științifice din jurul drogurilor psihedelice și povestea fascinantă a experiențelor psihedelice ale autorului, care i-au schimbat viața.


ÎNSUȘIREA BUNULUI GĂSIT — David Sedaris
#voiebună
De aproape patru decenii, David Sedaris ține un jurnal în care scrie regulat despre lucrurile bizare sau amuzante pe care le observă. În cele două ocazii când a vizitat România, am avut ocazia să vedem acest obicei: în timp ce îți punea tot felul de întrebări, avea obiceiul să scoată un carnețel dintr-un buzunar și să noteze în el, urmând să folosească aceste notițe pentru a scrie în jurnal impresiile lui din ziua respectivă.

Această carte conține însemnările preferate din ultimii 40 de ani a unuia unuia dintre cei mai mari autori americani de satiră.

Lecturi interesante să fie :)!