Editura Publica lanseaza Co.Lectia de Leadership

Editura Publica incepe anul cu o noua colectie: o bibliografie obligatorie pentru intelegerea si dezvoltarea leadershipului, atat la nivelul organizatiilor, cat si la nivel personal

Colectia de Leadership este un proiect realizat in colaborare cu Ziarul Financiar si sustinut de Coca-Cola Hellenic

kotterSeria de carti despre leadership este deschisa de Forta schimbarii. Cum difera leadershipul de management de John Kotter, profesor la Harvard Business School. Conform unui studiu realizat de BusinessWeek, John Kotter este referinta numarul unu in materie de leadership in SUA. Cartea defineste, prin comparatii si studii de caz, calitatile si responsabilitatile unui lider fata de cele ale unui manager. Atat liderii, cat si managerii sunt foarte importanti in orice afacere, iar lipsa de proportie intre cele doua categorii conduce la dezechilibre si, in ultima instanta, la pierderi.
Autorul ajunge la concluzia ca, astazi, mii de companii sufera de un surplus de management si de un deficit de leadership. Motivul nu e lipsa de carisma a managerilor, ci faptul ca unii dintre ei nu inteleg cu adevarat ce inseamna leadershipul si ce poate realiza. Leadershipul nu se refera la o figura zeificata care ii transforma pe angajati în supraoameni, ci la un proces care da nastere schimbarii − un proces care implica, adesea, sute si mii de „mici acte de leadership” dirijate de oameni care au o gandire indeajuns de profunda pentru a intelege acest lucru.

„Colectia de Leadership reprezinta un proces de intelegere, aprofundare si aplicare a acestui concept atat de des vehiculat. Nu intamplator deschidem seria cu cartea lui Kotter care explica in detaliu diferenta dintre management si leadership. Celelalte 6 carti aflate in planul editorial al anului 2010 vor completa sensurile pe care leadershipul le are la nivelul organizatiilor si la nivel personal. Editura Publica doreste sa ofere cititorilor un instrumentar bogat de aplicare a leadershipului”,

Bogdan Ungureanu, directorul executiv al editurii.

„Coca-Cola HBC Romania si-a castigat reputatia de scoala de management pentru ca a dezvoltat un sistem integrat, perpetuu de invatarea si dezvoltare dedicat angajatilor sai. Colectia de carte de leadership initiata in premiera in Romania de Editura Publica este imaginea in oglinda a organizatiei noastre, o forma de conceptualizare a notiunii de leadership, ca valoare fundamentala pe care este cladita organizatia noastra”,

Simona Popovici, Country HR Manager, Coca-Cola HBC Romania&Republica Moldova.

Din Colecţia de Leadership vor aparea in 2010:

  • Leading the revolution de Gary Hamel
  • The secret language of leadership de Stephen Denning
  • A sense of urgency de John Kotter
  • Judgment de Noel Tichy si Warren Bennis
  • Re-energizing the corporation de Jonas Ridderstråle
  • The halo effect de Phil Rosenzweig

Colectia de Leadership este un proiect al editurii Publica, realizat impreuna cu Ziarul Financiar si sustinut de Coca-Cola Hellenic.
Editura Publica s-a lansat in mai 2007 cu best-seller-ul „Funky Business” de Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale si detine in prezent, 49 de titluri in portofoliu. Ultimele aparitii importante sunt „Exceptionalii” de Malcolm Gladwell, „Chaotics” de Philip Kotler si „Iluzia utilizatorului” de Tor Norretranders.
In noiembrie 2007, Publica a initiat seria de conferinte “Meet The Thinkers” care mijloceste intalnirea dintre unii autori aflati in portofoliul editurii si comunitatea oamenilor de afaceri din Romania: Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale in 2007, Des Dearlove si Stuart Crainer in mai 2008, Karim Rashid in octombrie 2008 si Gala Thinkers50 in octombrie 2009 – prima gala din istoria clasamentului global al celor mai influenti ganditori de business.