În 2005, profesorii Kim Chan și Renée Mauborgne au schimbat definitiv peisajul afacerilor internaționale cu Strategia oceanului albastru, care avea să ocupe poziția de bestseller internațional pentru mai bine de 100 de săptămâni și să dea naștere unei mișcări dinamice. Acum, după alți zece ani de cercetări intensive, autorii cărții oferă un plan inteligent și sistematic pentru a ajuta orice organizație să treacă din oceanele roșii, aglomerate de concurență, în oceanele albastre, cu spațiu de piață și creștere explozivă.
Trecerea la oceanul albastru este o lectură esențială nu doar pentru manageri, antreprenori sau orice alte persoane care doresc să construiască un viitor strălucitor pentru companiile în care activează, ci chiar și pentru liderii de state (în carte avem prezentat un studiu de caz în acțiune: Malaezia).
Iată care sunt cei cinci pași necesari pentru a trece la oceanul albastru:
- Alegeți locul potrivit pentru a începe și creați echipa potrivită pentru oceanul albastru.
- Înțelegeți foarte bine unde sunteți acum.
- Imaginați-vă unde ați putea fi: cum să descoperiți punctele dureroase ascunse care limitează dimensiunea industriei și să descoperiți un ocean de nonclienți.
- Aflați cum să ajungeți acolo reconstruind limitele pieței în mod sistematic și dezvoltând oportunități alternative de tipul oceanului albastru.
- Acționați: alegeți strategia de trecere la oceanul albastru și faceți teste de piață rapide + finalizați și lansați trecerea la oceanul albastru.
Autorii cărții despre noul bestseller: