Ce fac bine creatorii de hituri

Care este secretul creării de produse care le plac oamenilor în muzică, cinematografie, televiziune, cărți, jocuri, aplicații, jurnalism – în vastul peisaj al culturii? De ce unele produse dau rateu pe aceste piețe, în timp ce idei similare prind la public și devin hituri uriașe?
Produsele se schimbă, trendurile apar și dispar. Atenția lumii se mută de la conținutul ocazional, de mari dimensiuni și difuzat în masă (de exemplu, milioane de oameni care se duc la cinema o dată pe săptămână), la conținutul frecvent, de mici dimensiuni și social (miliardele de oameni care își verifică la fiecare câteva minute fluxul de știri din social media, pe ecranele lor din sticlă și pixeli). Dar arhitectura minții omenești este străveche, iar nevoile umane de bază – a aparține, a evada, a aspira, a înțelege, a fi înțeles – sunt eterne.

 
Creatorii de hituri spune povestea acelor puține produse și idei care ating o popularitate extraordinară și un succes comercial în presa și cultura pop. De la începuturile artei impresioniste până la viitorul Facebook, de la micii designeri de pe Etsy până la originile Star Wars, Derek Thompson, senior editor la The Atlantic, nu lasă nimic necercetat, pentru a ne spune povestea fascinantă a modului în care funcționează cultura și a motivelor pentru care unele produse au priză la public.
Derek Thompson: