Ce este o persoană creativă? Te consideri o persoană creativă? Cât de bine îți folosești creativitatea în deciziile pe care le iei, procesele și acțiunile pe care le întreprinzi? Iată un mic test născocit de unul dintre autorii cărții Făcut pentru creație:
Scott Barry Kaufman, un psiholog creativ, și Carolyn Gregoire, o jurnalistă experimentată, și-au unit forțele în a explica modul în care funcționează „mințile dezordonate” ale persoanelor extrem de creative.
În martie 2014, articolul din Huffington Post, al lui Carolyn, intitulat 18 Things Highly Creative People Do Differently a devenit viral în doar câteva zile. Articolul, care includea rezultatele cercetărilor lui Scott, explora câteva dintre trăsăturile caracteristice și obiceiurile persoanelor creative și a fost extrem de împărtășit și discutat în comunitățile creative. El a devenit punctul de pornire al cărții Făcut pentru creație, care explorează în mai multe detalii aceleași probleme referitoare la mintea și personalitatea creative.
Cu ajutorul unor exemple din viața și procesele creative ale unor eminențe precum Pablo Picasso, Frida Kahlo, Marcel Proust, David Foster Wallace, Thomas Edison, Josephine Baker, John Lennon, Michael Jackson, muzicianul Thom Yorke, campionul la șah Josh Waitzkin, designerul de jocuri video Shigeru Miyamoto, Făcut pentru creaţie ne ajută să înțelegem mai bine modul în care funcționează „mințile dezordonate” ale persoanelor extrem de creative, ne arată cum să ne înțelegem inventivitatea și cum putem îmbogăți acest aspect esențial al vieților noastre.
Vom învăța că viața de toate zilele ne oferă o mulțime de oportunități pentru a ne exercita și exprima creativitatea: atunci când abordăm o problemă într-un mod nou, când căutăm frumusețea, când ne dezvoltăm și ne susținem opiniile (chiar dacă sunt nepopulare), când contestăm normele sociale, când ne asumăm riscuri sau ne exprimăm prin intermediul stilului personal.
Persoanele creative par a beneficia de contradicții aparente precum atenția și visarea, deschidere și sensibilitate, singurătate și colaborare, joacă și seriozitate sau intuiție și rațiune. Genialitatea creativă învață și reușește să controleze aceste abilități, comportamente și moduri de gândire variate, pentru a ajunge la idei și produse inovatoare.
Scopul cărții este să evidențieze perplexitățile fascinante ale minții creative, încurajându-i pe cititori să-și accepte propriile paradoxuri și complexități și să acceseze un nivel mai profund de autoînțelegere și autoexprimare.