Oamenii au obiceiuri, deprinderi și preferințe. Dacă facem ceva într-o marți, e posibil să facem același lucru și miercuri. Uneori acest lucru ne ajută (de exemplu, periatul pe dinți), altă dată ne pot epuiza fizic sau psihic (de exemplu, ore prelungite în fața TV-ului).
Cum ne formăm obiceiurile? Și, mai important, cum putem să le modificăm pentru a le face conforme cu visele noastre pentru noi?
Charles Duhigg a studiat istoria la Yale și a obținut un MBA la Harvard Business School. Din 2006, este reporter economic la The New York Times. În 2013 a primit Premiul Pulitzer pentru The iEconomy, o serie de articole despre Apple. A scris un longseller fascinant despre deprinderi și despre cum le putem schimba: Puterea obișnuinței. De ce facem ceea ce facem în viață și în afaceri.
Cartea lui Duhigg gravitează în jurul argumentului conform căruia deprinderile pot fi schimbate, dacă înțelegem cum funcționează. Să-l lăsăm pe autor să explice printr-un exemplu simplu cei patru pași pentru a modela o deprindere – identifică rutina | experimentează recompensele | izolează semnalul | fă-ți un plan:
Recomandăm Puterea obișnuinței celor care doresc să exerseze o deprindere bună sau să elimine una rea, pentru cine vrea să vadă cum tendințele noastre pentru anumite deprinderi sunt manipulate de companii, sau pentru oricine vrea să implementeze o rutină nouă și bună în organizația sa.
Prima secțiune a cărții are în centrul atenției modul în care se nasc deprinderile în viețile noastre. Explorează neurologia formării obișnuințelor, arătând cum să ne formăm deprinderi noi și cum să le schimbăm pe cele vechi, precum și metodele folosite de diverși specialiști ca să transforme o practică obscură într‑o obsesie națională.
A doua secțiune examinează obiceiurile companiilor și organizațiilor de succes, iar partea a treia cercetează obiceiurile societății și explorează o serie de probleme etice.