Îți poți lua o jumătate de iPod nano. Poți achiziționa o bicicletă second-hand, fără șa. Sau un toc de pantofi Louboutin. Sau zece procente dintr-un bilet de avion București – NY. Sau… să-i folosești pentru capitalul startup-ului tău.
Chiar e posibil să începi un business de succes cu doar 100$?
Chris Guillebeau, autorul cărții Startup de 100$ ne demonstrează în câteva sute de pagini că… se poate! Cartea este despre microafacerile de succes, aducând în discuție o modalitate prin care poți reinventa felul în care îți câștigi existența, făcând ceea ce-ți place.
Este un ghid care enumeră pașii identificați în peste 1500 de startup-uri care au urmat următorul pattern:
investiție mică la înființare + venit net de cel puţin 50 000$ pe an + mai puţin de cinci angajaţi + să fie pe baza modelului urmează‐ți pasiunea (valorificarea hobby‐urilor şi a intereselor personale) + antreprenorul să nu aibă abilități speciale.
Câteva idei dezvoltate în carte:
- Căutarea libertăţii personale rezidă în urmărirea oferirii de valoare celorlalți. Pune‐ţi întotdeauna întrebarea: Cum pot să‐i ajut pe oameni mai mult?
- Concentrează‐te non‐stop pe punctul de convergenţă dintre ceea ce‐ţi place să faci şi lucrurile pentru care alţi oameni sunt dispuşi să plătească.
- Leagă‐ți produsul sau serviciul de beneficii atractive, nu de caracteristici plictisitoare.
- Descoperă ce îşi doresc oamenii şi găseşte o cale prin care să le oferi acest lucru.
- Acţiunea bate planificarea. Foloseşte planul de afaceri de o pagină.
- Descoperă o modalitate prin care să ai parte cât mai repede de prima ta vânzare. Apoi lucrează pentru a îmbunătăţi lucrurile care merg și ignoră lucrurile care nu merg.
- Nu‐i nimic în neregulă cu a rămâne o afacere mică în mod deliberat.
Extras din recenzia cărții apărută în numărul 10 al revistei The Institute.