Fie ca recunoastem sau nu, suntem influentati de marci si de cum se prezinta ele pe piata. Alegerile ce le facem zi de zi sunt declansate de instincte si rationamente simple. De-a dreptul intrigant cat de simple! Si vinovatii se dovedesc a fi neuroni-oglinda.
Cu totii avem o emisiune despre care nu am recunoaste niciodata in public ca o vizionam. De aici diferentele intre rezultatele sondajelor si rating-uri: declaram una si ne surprindem facand alta.
Neuronii-oglinda le mai joaca feste si campaniilor anti-fumat. Studiile de neuromarketing dezvaluie cum reactioneaza creierul fumatorilor la actiunile de marketing ale companiilor de tigari; asadar, in ordinea descrescatoare a eficientei avem:
4. Reclamele la tutun lipsite de avertismente;
3. Reclame ce contin avertismente (avertismentele chiar le fac mai ispititoare);
2. Obiectele promotionale;
1. Imaginile subliminale, in special asociatiile de culori si texturi de la cursele de Formula 1/ NASCAR, anumite baruri decorate in stilul si culorile brandului.
Mai multe despre neuronii-oglinda, marketerii somatici, despre cum un brand e ca o religie, ce efect are sexualitatea in reclame si ce comportamente a trezit in noi asa-zisa criza economica, in Buyology de Martin Lindstrom.