Editura Publica este prezenta la targul de carte Gaudeamus cu o selectie relevanta de titluri noi care trateaza complexitatea schimbarilor din economie, management sau marketing.
Pe perioada targului, preturile speciale sunt diferentiate in functie de autori/carti si de volumul de carti cumparate. Reducerile se acorda atat la achizitionarea cartilor de la standul Publica (stand 22, pavilionul central, nivel 0), cat si la comenzile on-line pe site-ul editurii (www.publica.ro).
„Sfarsitul economiei iluziei” – o analiza a crizei economice din Romania si o viziune asupra masurilor anticriza din partea tanarului economist Liviu Voinea.
„Economia Romaniei a fost multi ani o economie a iluziei, pentru ca se baza pe o iluzie a bunastarii care, la randul ei, a intretinut o serie de iluzii privind evolutiile macroeconomice”. (Liviu Voinea) Autorul analizeaza miturile care au alimentat aceasta iluzie atat in ceea ce priveste mersul economiei (ca ratele inalte de crestere economica sunt sanatoase, ca banii romanilor din strainatate sunt o contributie sigura la reducerea deficitului extern sau ca aplicarea cotei unice este un succes), cat si atitudinea guvernantilor fata de criza sau intelegerea ei (ca Romania nu a intrat in criza, ca atunci cand a intrat s-a intamplat datorita crizei globale, ca relansam economia prin programul „Prima casa”).
“Asa cum ne-am obisnuit cititorii, dincolo de cartile noi prezente la targ, vom avea si un eveniment special: lansarea cartii <<Sfarsitul economiei iluziei>> in prezenta autorului si a unor invitati speciali. Evenimentul va avea loc sambata, 28 noiembrie, la ora 12:00, in cadrul targului”, a declarat Bogdan Ungureanu, directorul executiv al Editurii Publica.
“Chaotics. Management si marketing in era turbulentelor” – cea mai recenta carte semnata de Philip Kotler si John A. Caslione.
„Chaotics” nu este doar un cuvant nou, ci un concept descris de cei doi autori in cartea aparuta in mai 2009 si tradusa pana in prezent in 22 de limbi. Chaotics este un instrument de management si marketing ce defineste cadrul strategic necesar supravieturii unei crize economice, care nu trebuie considerata o abatere de la normal, ci noul chip al normalitatii. Chaotics inseamna minimizarea vulnerabilitatii si fructificarea oportunitatilor, cu alte cuvinte, renuntarea la vechile tactici, de tipul reduceri la toate categoriile de personal, reduceri de pret, diminuarea investitiilor in marketing. Este un sistem care propune o regandire totala a modului de a face management si marketing pe timp de recesiune sau de turbulente.
“Exceptionalii” – o explicatie neconventionala a raportului dintre succes si cultura, hazard si nastere oferita de Malcolm Gladwell
Autorul sustine ca adevarata poveste a succesului este diferita si ca, pentru a întelege cum reusesc unii oameni sa prospere, trebuie sa petrecem mai mult timp uitandu-ne în jurul lor – la lucruri cum ar fi familiile lor, locul unde s-au nascut sau chiar data nasterii. Povestea succesului este mult mai complexa – si cu mult mai interesanta – decât pare la prima vedere. Vietile exceptionalilor – acei oameni ale caror realizari ies din sfera experientelor comune – urmeaza o logica bizara si inexplicabila si pentru a dezlega aceasta logica Gladwell prezinta o schema fascinanta si provocatoare prin care putem exploata la maxim potentialul uman.
„Cartea de povesti a unui economist” – o colectie de eseuri care combina analiza economica cu fapte elementare viata sociala semnata de George Akerlof, laureat al Premiului Nobel pentru economie in 2001
Eseurile sunt cu totul noi, prin forma si continut, pentru ca vin cu ipoteze noi de lucru. Veti gasi aici o gama larga de subiecte tratate dintr-o perspectiva demitizanta, care imbina stiintele sociale cu matematica si logica: piata asigurarilor, comertul in tarile subdezvoltate, somajul si discriminarea. Toate cele opt eseuri sunt o piatra pusa la temelia unei noi discipline, numite de Akerlof „psiho-socio-antropo-economie”. Publicata in 1984, cartea cuprinde si celebrul studiu „Piata de tepe”, pentru care Akerlof a primit Nobelul in 2001, dar si studii despre contractul de munca inteles ca schimb de cadouri, despre somaj, despre economia castelor sau despre asa-numitele filtre de loialitate.
Alte noutati prezente la stand: “Comoara de la baza piramidei” de CK Prahalad, clasat in 2009 pe prima pozitie in Thinkers 50, cel mai important clasament mondial al ganditorilor de business, “Teoria clasei de lux” de Thorstein Veblen, “Funky Business Forever” de Jonas Ridderstrale si Kjell Nordstrom.
Va asteptam!