Skip to main content

Ce e nou la Publica?

Titluri, colecții, proiecte noi

La final de 2021

By Ce e nou la Publica?

Suntem mulțumitori pentru un an plin, în care am publicat 47 titluri noi de nonficțiune: unele dintre cele mai așteptate titluri de strategie de business, de popularizare a științelor, de nonficțiune creativă, titluri apreciate din domeniul educației, a științelor sociale și de dezvoltare personală.

Citește mai departe

Biografia lui Jim Simons

By Ce e nou la Publica?

— Știi foarte bine… nimeni nu va vorbi cu tine, ți‐e clar, da? Împungeam câte-o bucățică de salată la un restaurant cu specific pescăresc din Cambridge, statul Massachusetts, la începutul lui septembrie 2017, dându-mi toată silința să conving un matematician britanic pe nume Nick Patterson să-și dea drumul la gură despre fosta companie unde lucrase, Renaissance Technologies.

Citește mai departe
Mafia bombardierelor | Malcolm Gladwell

Gladwell: o obsesie

By Ce e nou la Publica?

Când era copil și stătea întins în pat, tatăl meu auzea avioanele trecând. Era zborul de întoarcere. Apoi, în primele ore ale dimineții, plecând înapoi spre Germania. Asta se întâmpla în Kent, Anglia, la câțiva kilometri sud-est de Londra. Tata se născuse în 1934, ceea ce însemna că avea 5 ani când a izbucnit cel de-al Doilea Război Mondial. Kent era denumit de englezi Bomb Alley, pentru că era comitatul britanic peste care zburau avioanele de război germane în drumul lor spre Londra. În anii aceia, dacă un bombardier își rata ținta sau îi mai rămâneau bombe, nu era ceva ieșit din comun să le arunce pur și simplu oriunde pe drumul de întoarcere. Într-o zi, o bombă rătăcită a aterizat în grădina din spatele casei bunicilor mei. 

Citește mai departe
Ministerul bunului-simț · Martin Lindstrom

Reflectorul pe Ministerul Bunului-simț

By Ce e nou la Publica?

În calitate de consultant în brandingul global, se pare că sunt angajat de companii pentru a crea și a repara branduri. Dar în nouă cazuri din zece mă trezesc că devin un fel de agent de schimb în cadrul organizației, care să aducă la lumină și să rezolve orbirea și lipsa de comunicare din corporație, marile probleme ale serviciului clienți, ale unor produse care nu au niciun sens sau care nici măcar nu funcționează, ale unor ambalaje care ne scot din minți, precum și lipsa generală de intuiție, fie ea offline sau online.

Citește mai departe