Skip to main content

După Lean Startup vine The Startup Way

Publicat la 14 septembrie ‘18

Organizațiile de astăzi – atât cele consolidate, cât și cele aflate la începuturi – au nevoie să adopte și să aplice noi competențe pentru a prospera în secolul ce urmează: capacitatea de a experimenta rapid noi produse și modele de afaceri, capacitatea de a motiva angajații cei mai creativi și de a se angrena continuu într‑un proces de inovare – și să îl gestioneze cu rigoare și responsabilitate – astfel încât să deblocheze noi surse de dezvoltare și productivitate.
Eric Ries, autorul cărții The Lean Startup: După ce am lucrat efectiv cu sute de antreprenori, m‑am obișnuit să îi întreb: „Dacă detestați atât de mult marile companii, de ce încercați să creați încă una?”. Adesea, această întrebare îi blochează, deoarece, în mintea lor, firma la construcția căreia muncesc va fi diferită. Nu va fi ținută în loc de ședințe inutile și șefuleți băgăcioși. Va rămâne dinamică, mobilă, un startup perpetuu. Dar cât de des este o asemenea organizație ideală rezultatul eforturilor lor?
Ries a lucrat cu mii de manageri și fondatori pentru a testa și a finisa abordarea the startup way. A lansat alături de ei produse noi, a înființat firme noi, reinventând sisteme IT, auditând procese financiare, regândind politici de resurse umane și strategii de vânzări. A lucrat cu lideri din toate departamentele unei corporații: de la aprovizionare la juridic și cercetare‑dezvoltare. A lucrat într‑o varietate de domenii: foraj oceanic de mare adâncime, electronice, industria auto, modă, sănătate, armată și educație, și nu numai.

Startup Way combină rigoarea managementului general cu abordarea de tipul încercărilor și erorilor repetate specifice startup‑urilor. Ries crede că în zilele noastre spiritul antreprenorial ar trebui să fie peste tot – în afacerile mici, în corporațiile gigantice, în sistemul de sănătate, în școli, chiar și în administrația publică. Oamenii care fac efortul onorabil și adesea neapreciat de a testa o idee nouă, de a crea proceduri mai bune de lucru sau de a câștiga clienți noi prin extinderea unui produs sau a unui serviciu pe piețe noi sunt cei care fac lucrurile să se miște înspre bine.
The Startup Way își are rădăcinile în organizațiile reale care au implementat cu succes aceste idei într‑un evantai extins de domenii, industrii și mărimi. Cartea descrie în detaliu o serie de intervenții specifice care ajută la schimbarea culturii organizaționale, precum și crearea unui sistem nou, mai sustenabil, de generare a creșterii pe termen lung și a flexibilității.