Sprint. Cum să rezolvi probleme importante și să testezi idei noi în doar cinci zile e un ghid pentru a-ți realiza propriul sprint, în încercarea de a răspunde la întrebările presante.
Luni veți mapa problema și veți alege o parte asupra căreia să vă concentrați. Marți veți schița soluțiile concurente pe hârtie. Miercuri veți lua deciziile dificile și vă veți transforma ideile într‑o ipoteză care poate fi testată. Joi veți realiza un prototip realist, iar vineri îl veți testa cu alte persoane.
În loc să oferim sfaturi complexe, noi analizăm detaliile. Vă vom ajuta să asamblați echipa perfectă pentru sprint, pornind de la persoanele cu care lucrați deja. Veți învăța unele lucruri de o importanță majoră (de exemplu, cum să profitați pe deplin de ideile diverse ale membrilor echipei și de viziunea unui lider), altele de o importanță medie (de ce echipa ar trebui să petreacă trei zile la rând cu telefoanele și cu computerele închise) și câteva dedesubturi (de exemplu, de ce ar trebui să luați prânzul la ora 13:00). La final nu veți avea un produs finit, detaliat și gata de livrare, dar veți fi făcut progrese rapide și veți ști cu siguranță dacă vă îndreptați în direcția potrivită. Veți vedea câteva metode deja cunoscute și altele noi. Dacă sunteți familiarizat cu dezvoltarea de tip lean sau cu gândirea specifică designului, veți descoperi că sprintul este un mod practic de a aplica aceste filosofii. Dacă echipa voastră folosește procese agile, veți vedea că definiția noastră pentru „sprint” este diferită, dar complementară, iar dacă nu ați auzit de niciuna dintre aceste metode, nu vă faceți griji, totul va fi bine.
ÎNAINTE să începeți sprintul, va trebui să aveți provocarea potrivită și echipa corespunzătoare. Veți avea nevoie de timp și de spațiu.
LUNI
Discuțiile structurate de luni creează traseul pentru întreaga săptămână de sprint. Dimineața veți începe cu sfârșitul și veți stabili un obiectiv pe termen lung. Apoi veți crea o hartă a provocării. După‑amiază le veți solicita experților din firmă să‑și împărtășească cunoștințele, după care veți alege o țintă: o parte ambițioasă, dar posibilă a problemei, pe care o puteți rezolva într‑o săptămână.
MARȚI
Luni ați lucrat pentru a defini provocarea și a selecta o țintă. Marți veți găsi soluții. Ziua începe prin căutarea inspirației: o trecere în revistă a ideilor existente, pentru a le remixa și a le îmbunătăți. Apoi, după‑amiază, fiecare persoană va schița soluții, folosind un proces în patru pași, care evidențiază gândirea critică în locul artei. În zilele următoare, cele mai bune dintre aceste schițe vor forma planul prototipului și al testului. Sperăm că ați dormit bine și că ați luat un mic dejun echilibrat, deoarece marțea e o zi importantă.
MIERCURI
Până miercuri dimineață, echipa va avea deja o serie întreagă de soluții. E grozav, dar e totodată o problemă. Nu puteți să le transformați în prototipuri și să le testați pe toate, ci aveți nevoie de un singur plan solid. În cursul dimineții veți critica toate soluțiile și veți decide care dintre ele au cele mai mari șanse de a duce la atingerea obiectivului pe termen lung. Apoi, după‑amiază, veți lua scenele câștigătoare din schițe și le veți îmbina într‑un storyboard: un plan, pas cu pas, al prototipului.
JOI
Miercuri ați creat împreună cu echipa un storyboard. În ziua următoare veți adopta filosofia imitației pentru a‑l transforma într‑un prototip realist. Vom explica mentalitatea, strategia și instrumentele care vă vor ajuta să construiți acest prototip în doar șapte ore.
VINERI
Sprinturile încep cu o provocare importantă, o echipă excelentă și cam atât. Până vineri ați creat soluții promițătoare, le‑ați ales pe cele mai bune și ați construit un prototip realist. Chiar și numai aceste lucruri ar alcătui o săptămână impresionant de productivă. Dar vineri veți duce totul cu un pas mai departe, intervievându‑vă clienții și urmărindu‑le reacțiile la prototipul prezentat. Acest test face ca întreg sprintul să merite efortul: la sfârșitul zilei veți ști cât de departe trebuie să mergeți și ce trebuie să faceți în continuare.
Sprint e o carte pentru începători și pentru experți deopotrivă, pentru orice persoană care are o oportunitate, o problemă sau o idee și dorește să înceapă lucrul.
Fiecare pas a fost probat, ajustat, testat și măsurat de‑a lungul a peste 100 de sprinturi și a fost îmbunătățit cu ajutorul răspunsurilor primite de la comunitatea noastră în creștere. Dacă nu dă rezultate, nu e în carte. La sfârșitul cărții veți găsi un set de liste de verificare, inclusiv o listă de cumpărături și ghiduri zilnice.
Nu uita: comunitatea SprintStories așteaptă povestea sprintului tău :)!