Ce trebuie sa aiba un brand distinct?

brandurisMarketingul nu mai functioneaza astazi. Noile produse esueaza intr-un ritm dezastruos. Majoritatea campaniilor publicitare nu raman in mintea clientului prin nimic distinct. Publicitatea derulata prin intermediul postei abia daca inregistreaza 1% in ceea ce priveste eficacitatea. Cele mai multe produse sunt percepute mai curand ca bunuri intersanjabile decat ca branduri solide.

Si totusi exista  inca branduri puternice: Coca-Cola, Harley Davidson, Apple Computer, Singapore Airlines, BMW. Aceste corporatii au invatat cum sa-si faca brandurile sa traiasca in mintile clientilor. Fireste, un brand trebuie sa ofere cel putin un beneficiu distinct. Niciun fel de campanie de imagine nu va compensa lipsa acestuia.

Dar brandurile distincte mai au nevoie de ceva. Ele trebuie sa fie motivate sa ofere o experienta senzoriala si emotionala completa. Nu este suficient sa prezinti un produs sau un serviciu intr-o reclama. Este avantajos sa dai o voce brandului tau, folosindu-te de muzica sau de cuvinte si simboluri puternice. Combinatia dintre stimulii vizuali si cei auditivi garanteaza un impact de tipul 2 + 2 = 5. E si mai avantajos sa activezi si alte canale senzoriale — gustul, simtul tactil, mirosul — pentru a mari impactul total. Acesta este mesajul de baza al lui Martin Lindstrom, pe care il ilustreaza admirabil prin numeroase exemple, cu argumente convingatoare.

Majoritatea companiilor aleg calea cea mai usoara pentru a-si pune brandurile pe piata. Achizitioneaza o multime de reclame costisitoare si emit pretentii cliseizate. Companiile pe care le descrie Martin sunt mult mai creative. Unul dintre motivele principale pentru a citi aceasta carte este acela ca ea contine idei nepretuite pentru a reimprospata viata propriilor dumneavoastra branduri.

Mai multe informatii despre Branduri senzoriale de Martin Lindstrom gasiti aici.