Idei a-sortate

Asortăm articole interesante pe care le găsim online cu recomandări de cărți bune, și le accesorizăm cu alte noutăți Publica. Enjoy:

IMG_1630Și fiindcă cineva întreba ce autori vom publica în viitorul imediat, iată o mică listă:

  • autobiografia numărului 1 mondial la tenis feminin, Serena Williams
  • Simon Sinek, cu ediția în română a Leaders Eat Last
  • laureatul premiului Nobel în economie, Robert Schiller
  • Arianna Huffington, cu Thrive
  • Leander Kahney despre Jony Ive, designerul Apple
  • și alte surprize plăcute :)!

    Evenimente de rezervat în calendar

    Se prefigurează o toamnă bogată în evenimente și abia așteptăm să învățăm noi metode de a ne face munca mai creativ, mai eficient și mai empatic cu cei cu care colaborăm!
    Trei dintre autorii Publica vor susține conferințe la București, așa că recomandăm cu drag următoarele evenimente:

    700x256Get Inside the Customer’s Mind with Martin Lindstrom – 2 octombrie
    Autorul Buyology, Branduri senzoriale și Brandwashed va susține la București o conferință de o zi la finalul căreia cel mai probabil vei regândi poziționarea și formatul comunicării brandului pe care îl reprezinți!
    Biletele sunt disponibile vânzării pe site-ul Brand Emotion, organizatorul evenimentului.

    esti_aici_poti_ajunge_acolo_250HR Times – 30 octombrie
    La cea mai importantă conferință a anului din domeniul resurselor umane – a zecea ediție a Conferinței Anuale sub egida HR Club – invitat de onoare va fi Dr. Marshall Goldsmith, autorul bestseller-ului Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe. El va susține un keynote speech pe tema A new approach to increasing engagement: becoming the person that you want to become, dar și un masterclass interactiv.
    Biletele sunt disponibile pe site-ul HR Club.

    rk-banner-publicaThe Secrets of Superior Service cu Ron Kaufman – 12 noiembrie
    Autorul cărții Cultura serviciilor superioare va susține la București un workshop interactiv care te va ajuta să-ți prioritizezi activitățile curente și să dezvolți servicii superioare pentru cele mai bune rezultate.
    Customer Focus, organizatorii evenimentului, oferă până la data de 24 septembrie bilete cu oferta early booking.

    Pe curând, așadar!

    Ne pregătim să aplaudăm autorii geniali

    key visual 800x600

    E toamnă, deci e timpul să apreciem autorii ale căror texte ne-au încântat anul acesta!
    Ediția IV a Premiilor Superscrieri, non-ficțiuni care schimbă lumea adună până pe 30 septembrie cele mai bune articole de non-ficțiune creativă. Autorii se pot înscrie pe site-ul Fundației Friends for Friends, fundația care a inițiat acest eveniment cultural.

    „Acest firav (încă) Pulitzer românesc are misiunea declarată de a încuraja şi creşte autori care, prin forţa scriiturii lor, aduc în faţa publicului relatări mai robuste, mai documentate, mai puţin frivole, care în final să poată genera schimbarea unei societăţi tot mai uşor de manipulat şi de antagonizat.“  declară Sorin Trâncă, preşedintele FFFF si iniţiatorul competiţiei.

    Materialele pot fi înscrise la cele cinci categorii de concurs – Reportaj, Eseu, Opinie, Portret și Fotojurnalism – și vor fi evaluate de un juriu reprezentat de: Mona Dîrțu – președintele juriului, Ani Sandu, Cătălin Tolontan, Cristian Movilă, Dan Duca, Gabriel Dobre, Liviu Iolu, Luca Niculescu, Marius Chivu, Mihnea Măruţă, Paul Radu, Simona Tache, Teodor Tiță, Vlad Mixich și Vlad Petreanu.

    „Superscrieri e un proiect vital, cred eu, pentru jurnalismul românesc – a apărut în cei mai crunți 3-4 ani din istoria breslei și a reușit, cumva, să sune adunarea, să strângă ceea ce e valoros în zona luminoasă, vie, a unei noi generații de jurnaliști. Așa s-a articulat un fel de confrerie – admirabilă prin fronda ei – a celor cărora nu le e rușine să spună că sunt jurnaliști. Dimpotrivă, mai și cred că non-ficțiunile lor chiar pot schimba lumea.”  declară Mona Dîrțu, președintele juriului.

    Se vor oferi  17 premii, din care: cinci premii I pentru fiecare categorie, în valoare de 500 de euro fiecare (susținute de Orange România, FAN Courier și Friends\TBWA), premiul special Superscrierea Anului în valoare de 1000 euro (susținut de Cercul de donatori/TFN România) și Premiul Special al Juriului.

    logo_ffffFundația Friends For Friends susține creativitatea practică, dezvoltând proiecte și instrumente care să îi ajute pe oameni să își descopere potențialul creativ: Creative Fitness Studio – gym de antrenare și dezvoltare a creativității prin exerciții și experiențe creative de grup, Biblioteca FFFF, expoziția Ciorne 2.0 și, nu în ultimul rând, Premiile Superscrieri.

    Am un prieten artist, care uneori susține un punct de vedere cu care nu sunt de acord. Ridică o floare și spune: “Uite cât e de frumoasă”, iar eu încuviințez. După care spune: “Eu, ca artist, pot să văd cât de frumoasă este o floare. Dar tu, ca savant, o rupi în bucăți și ea devine ternă”.
    Eu cred că este o idee destul de țicnită.

    În primul rând, frumusețea pe care o vede el este accesibilă și altora – printre care cred că mă număr și eu. Deși s‐ar putea să nu fiu atât de rafinat din punct de vedere estetic pe cât este el, pot să apreciez frumusețea unei flori. Dar, în același timp, eu văd în floare mult mai multe lucruri decât vede el. Îmi pot imagina celulele dinlăuntrul ei, care au și ele frumusețea lor. Există frumusețe nu numai la dimensiunea de un centimetru; există, de asemenea, frumusețe și la o dimensiune mai redusă.
    Sunt complicatele acțiuni ale celulelor și celelalte procese. Faptul că nuanțele coloristice din floare au evoluat ca să atragă insectele în vederea polenizării este interesant; asta înseamnă că insectele pot să vadă culorile. De aici se mai naște o întrebare: există acest simț estetic pe care‐l avem noi și în forme inferioare de viață? Sunt tot felul de întrebări interesante, născute din cunoașterea științei, care doar adaugă ceva înfiorării, misterului și admirației stârnite de o floare. Această cunoaștere nu face altceva decât să le aducă ceva în plus. Nu pricep cum ar scădea ceva din ele.

    Richard Feynman – Ce-ți pasă ție de părerile altora?