Helpful idea 91 by Drayton Bird: Alege mai putin! S-ar putea sa castigi mai mult!

Iata ceva interesant pentru tine. Un grafic.

Mie, personal, nu-mi plac graficele; imi aduc aminte de vremea cand eram la scoala.

Dar cel despre care iti vorbesc merita o gramada de bani.

ims

Graficul se bazeaza pe cercetarea realizata de Philip Sainsbury cu care am lucrat acum vreo treizeci de ani.

El a analizat toate studiile facute cu privire la efectul dimensiunii unei machete asupra ratei raspunsului. Se pare ca specialistii in advertising si profesorii au fost interesati de acest aspect inca de la inceputul anilor 1900.

Probabil ca va asteptati ca o pagina intreaga sa aiba efectul dublu fata de cel al unei jumatati de pagina. Si la fel, o pagina dubla sa aiba efectul dublu fata de cel al unei singure pagini. Nu este asa.

Asa cum arata si graficul (si se pare ca toate studiile au ajuns la concluzii asemanatoare), spatiile mai mici sunt mult mai eficiente din punct de vedere al costurilor pro rata. Cu un sfert de pagina se obtin aproape jumatate din raspunsurile care se obtin cu o pagina intreaga. O pagina dubla nu este nici macar cu 50% mai eficienta decat o singura pagina.

Fireste ca s-a pornit de la premisa ca textul este identic in toate cazurile. Si nu s-a luat in considerare faptul ca deseori poti obtine o rata mai buna pentru o pagina intreaga. Si nu s-a luat in considerare nici faptul ca poti pune mai mult text intr-un spatiu mai mare.

In concluzie, nu cumpara niciodata mai mult spatiu decat ai nevoie; si nu iti imagina ca mai mult spatiu alb, elegant va vinde mai bine. Daca spatiul respectiv nu spune nimic, nici nu vinde nimic.

Cu drag,

Drayton

P.S.: Daca ai un prieten sau coleg de birou care ar putea fi interesat sa afle noutati direct de la mine, invita-l, te rog, pe www.draytonbird.com