Cum sa devii un “management guru” de Stuart Crainer & Des Dearlove

dearlove-and-crainer Statutul de „guru” in ale managementului este ispititor. Ganditorii celebri sunt precum starurile rock, dar in lumea afacerilor.

Sunt aplaudati la fiecare miscare si au discipoli devotati care le sorb fiecare cuvant. Studentii la MBA li se arunca la picioare. In cazul lor, corporatiile si editorii nu se uita la bani, parca ar arunca cu confeti la o nunta.

Bineinteles, exista multi pretendenti la acest titlu, multi guru in devenire. In spatele vedetelor, exista o puzderie de mini guru care zbat sa primeasca atentie.

Consultanti, academicieni din scoli de afaceri, directori de companii si jurnalisti sunt pregatiti pentru clipa cea mare cand vor da lovitura. Ei se numesc “guritos” sau pui de guru. Lumina lor nu este atat de stralucitoare, dar nu isi pierd speranta.
Multi dintre acesti “guritos” vor ajunge intr-o buna zi in

prima liga. Si mai multi dintre ei nu vor atinge niciodata celebritatea pe care o cauta. In schimb, isi vor construi alte cariere, de lectori sau experti, vor avea un succes moderat si vor fi renumiti pe plan national, nu mondial. Problema este ca lumea acestor guru in management se bazeaza mai mult pe personalitate, decat pe idei.

Bineinteles, totul porneste de la o idee buna, dar pentru a ajunge in top ai nevoie de mult mai mult. Starurile autentice sunt dinamice, au prezenta scenica si un anume sarm intelectual. Oricine l-a vazut pe Tom Peters facandu-si numarul in conferinte, va admite ca are talent. Peters este un interpret innascut.

Chiar si academicienii care au ajuns pe culmile ametitoare ale regatului-guru – cei precum Gary Hamel si Peter Senge – au acest talent de a intretine audienta si de a transmite in acealasi timp informatiile. Ei insufletesc publicul cu ideile lor. Un guru tinteste impactul maxim. Un guru se vinde daca are vorbe de duh si statistici convingatoare. Interpretarea si initierea se contopesc in ceva ce se apropie de o forma de arta. Cei cu adevarat buni par sa faca totul fara efort, dar, in realitate, este nevoie de de multe aptitudini.

Ce-ti trebuie ca sa devii un guru? Greu de spus. Sincronizarea este importanta: sa fii in locul potrivit la timpul potrivit cu ideea potrivita. Acesta a fost punctul de plecare pentru multi guru. Dar pentru a ramane in varf ai nevoie si de alte calitati. O idee orginala ajuta, dar in majoritatea cazurilor este vorba despre un amestec indescifrabil de carisma, solemnitate academica si credibilitate validata de lumea reala.

In general, cei care ajung guru sunt persoane foarte inteligente si constiente de inteligenta lor, care se poate manifesta ca aroganta sau ca modestie dezarmanta (reala sau interpretata).O nota puternica de competitivitate este de asemenea in linie cu acest profil, alaturi de o atractie autentica fata afaceri. Ca sa devii membru cu drepturi depline al sindicatului guru trebuie sa dai dovada de zel antreprenorial si de un apetit serios pentru bani si influenta.

In concluzie, ca sa fii un candidat serios pentru prima liga este folositor sa ai unele din urmatoarele elemente:

Din acest punct, mai este doar un pas pana la circuitul international de speakeri si onorariile enorme aferente.

Ar parea ca viata unui guru este usor comica. Dar toti exercita o putere reala. Influenta lor se extinde din sala de sedinte pana la cel mai jos nivel si dincolo de acesta. Parerile si viziunea lor sunt cautate de directorii executivi ai celor mai mari corporatii din lume; si de multi altii. Si din ce in ce mai mult, ii asculta si oamenii care conteaza.

Cativa dintre ei, cum ar fi Michael Porter, sunt consultanti si sfatuitori ai guvernelor. (Porter a facut studii economice pentru India, Noua Zeelanda si Canada). Noul guru al economiei, Esther Dyson il sfatuieste pe Michael Dell. Anthony Robbins, un guru motivational, se mandreste cu o clientela pestrita printre care membrii a doua familii regale, Andre Agassi si Armata Americana.

Stuart Crainer si Des Dearlove sunt creatorii clasamentului global al celor mai influenti ganditori de business Thinkers 50.